Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Název projektu
Párování produktových katalogů v rozsáhlých vícejazyčných a víceměnových databázích
Kód
SP2018/168
Řešitel
Období řešení projektu
01. 01. 2018 - 31. 12. 2018
Předmět výzkumu
Cílem projektu je analyzovat možnosti párování nehomogenních dat z různých zdrojů (produktových katalogů), v různých jazycích, měnách a s rozdílnými popisy nad rozsáhlými databázemi s komerčním obsahem a strukturovanými daty s použitím SQL a Non-SQL databázových technologií. Cílem je definovat postupy pro vhodnou strukturu stažení, předzpracován a ukládání s ohledem na vyhledávání, ukládání operativních databází, ukládání pro účely full-textového vyhledávání, průběžná aktualizace dat s použitím technologií Elastic Search, Mongo DB, Casandra, H-base a další. Systém párování produktových katalogů bude založen na několika postupech pomocí jednoznačných identifikátorů (EAN), slovních názvů, popisů, parametrů, výrobců, značek, jazykových verzí a regionální dostupnosti. Nejčastějším problémem při řešení je neúplnost údajů, různé pojmenování, překlepy a rozdíly v překladech položek. Důraz při řešení je kladen na vhodné uživatelské rozhraní pro výpis výsledků párování, kde jsou vyznačeny automaticky párované produkty, produkty s ručním párováním, nebo návrhy na párování, které je nutné schválit, případně produkty, které se párovat nepodařilo. Cílem je dosáhnout takového výkonu, aby proces párování byl schopen ve 24 hodinových intervalech kontrolovat řádově 100 milionu položek. Výsledky budou ověřený v praxi a následně budou prezentovány na vědeckých konferencích, případně ve vědeckých časopisech, zabývajících se problematikou elektronické komerce a práce s velkými daty. Z hlediska finančních požadavků, jsou požadovány prostředky pouze na stipendia participujících studentů v počtu 7 studentů ve výši 12 tisíc na osobu na rok. Publikace projektového týmu: Fasuga, R.Rebrošová, K., Kubanda, E., Pilík, V., Mičanin, J., Kuchařík, M., Rýdel, J. Gloffer — Searching implementation in sales portals and marketing strategies creation 2017 15th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), Stary Smokovec, 2017, pp. 1-6. DOI: 10.1109/ICETA.2017.8102482 URL: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8102482&isnumber=8102457 Fasuga, R., Rebrošová, K., Kubanda, E., Pilík, V., Mičanin, J., Pinčik, A., Rýdel, J. Gloffer - Student based project for low-cost marketing and system promotion: Portal for offers and demands, its preparation and launch (2016) ICETA 2016 - 14th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, art. no. 7802054, pp. 63-68. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85011298935&doi=10.1109%2fICETA.2016.7802054&partnerID=40&md5=e41347388fa8b951086e9321c2231d91 DOI: 10.1109/ICETA.2016.7802054 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus Fasuga, R., Rydel, J., Kubanda, E., Micanin, J., Pilik, V., Stastna, P., Tyn, O., Rodek, M., Pincik, A. Gloffer - Framework for the implementation of portal solutions for E-commerce (2016) ICETA 2015 - 13th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, art. no. 7558462, . https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84990973709&doi=10.1109%2fICETA.2015.7558462&partnerID=40&md5=7389e75f5d5aee6736839911d6ebbbab DOI: 10.1109/ICETA.2015.7558462 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus M. Němec, R. Fasuga, J. Trubač and J. Kratochvíl Using virtual reality in education 2017 15th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA), Stary Smokovec, 2017, pp. 1-6. DOI: 10.1109/ICETA.2017.8102514 URL: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8102514&isnumber=8102457 Žołtá, V., Fasuga, R. Tool for education material presenting on mobile devices (2015) ICETA 2014 - 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, art. no. 7107639, pp. 523-528. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84990199675&doi=10.1109%2fICETA.2014.7107639&partnerID=40&md5=07acf1feee0b9629e18a4aaae3134908 DOI: 10.1109/ICETA.2014.7107639 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus Fasuga, R., Stoklasa, P., Němec, M. Tool for analysis of electronic commerce and its use in teaching (2015) ICETA 2014 - 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, art. no. 7107557, pp. 115-120. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84990175044&doi=10.1109%2fICETA.2014.7107557&partnerID=40&md5=88a51c5ae33cbe8a8234b2c79f33a6e3 DOI: 10.1109/ICETA.2014.7107557 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus Fasuga, R., Stoklasa, P., Němec, M. An intelligent tool for All-to-All sales on the internet platform for compilation of commercial offers and requests for companies and customers (2015) ICE-B 2015 - 12th International Conference on e-Business, Proceedings; Part of 12th International Joint Conference on e-Business and Telecommunications, ICETE 2015, pp. 263-270. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84969749333&partnerID=40&md5=5bcc1abee1f4d18344f500d035197187 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus Fasuga, R., Stoklasa, P., Němec, M. The method of automated monitoring of product prices and market position determination in relation to competition quotes: Monitoring of product prices and marketability development with continuous assessment of market position in on-line sales (2014) ICE-B 2014 - Proceedings of the 11th International Conference on e-Business, Part of ICETE 2014 - 11th International Joint Conference on e-Business and Telecommunications, pp. 5-13. Cited 2 times. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84910056601&partnerID=40&md5=e08f1191599e559346bc2d0d789c564b DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus Fasuga, R., Banot, M., Němec, M. Simulation game for the verification of financial and business capabilities (2013) ICETA 2013 - 11th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings, art. no. 06674410, pp. 89-93. Cited 1 time. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84896989046&partnerID=40&md5=b060e82fdd79c7110d71b6317e1f0bd8 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus Fasuga, R., Toporkova, G., Paluch, M. Advanced market trends analysis in electronic auction systems (2011) Proceedings - UKSim 5th European Modelling Symposium on Computer Modelling and Simulation, EMS 2011, art. no. 6131222, pp. 231-236. Cited 3 times. https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-84856988037&doi=10.1109%2fEMS.2011.67&partnerID=40&md5=39cd11149b4fb02b899912b55c1e04b9 DOI: 10.1109/EMS.2011.67 DOCUMENT TYPE: Conference Paper SOURCE: Scopus
Členové řešitelského týmu
Ing. Radoslav Fasuga, Ph.D.
Ing. Eduard Kubanda
Bc. Jan Mičanin
Bc. Ing. Václav Pilík
Bc. Andrej Pinčík
Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D.
Ing. Jakub Malchárek
Bc. Jakub Kraus
Specifikace výstupů projektu (cíl projektu)
Výstupem projektu bude odborná studie zabývající se problematikou párování produktových katalogů s nekonzistentními daty s různými popisy, jazyky a měnami ve vyhledávacích portálech se zaměřením na prezentaci nabídky produktů a služeb.

Získané teoretické poznatky budou integrovány do portálu Gloffer dostupného na adrese http://www.gloffer.com.

Rozpočet projektu - uznané náklady

Návrh Skutečnost
1. Osobní náklady
Z toho
0,- 0,-
1.1. Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0,- 0,-
1.2. Odvody pojistného na veřejné zdravotně pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti 0,- 0,-
2. Stipendia 27900,- 27900,-
3. Materiálové náklady 0,- 0,-
4. Drobný hmotný a nehmotný majetek 0,- 0,-
5. Služby 0,- 0,-
6. Cestovní náhrady 0,- 0,-
7. Doplňkové (režijní) náklady max. do výše 10% poskytnuté podpory 3100,- 3100,-
8. Konference pořádané VŠB-TUO k prezentaci výsledků studentského grantu (max. do výše 10% poskytnuté podpory) 0,- 0,-
9. Pořízení investic 0,- 0,-
Plánované náklady 31000,-
Uznané náklady 31000,-
Celkem běžné finanční prostředky 31000,- 31000,-