Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Název projektu
Hardware Abstraction Layer for a European Software Defined Vehicle approach (HAL4SDV)
Kód
101139789
Řešitel
Rok zahájení
2024
Rok ukončení
2027
Poskytovatel
Evropská unie
Kategorie
Obecná forma
Typ
Program EU (zdroj 1401,2401),Horizon Europe
Předmět výzkumu
Návrh HAL4SDV je v souladu se Strategickou agendou pro výzkum a inovace EU 2022 v oblasti elektronických komponent, systémů, softwaru a bezpečnosti. Cílem je zavést nové metody, technologie a procesy pro vývoj sériových vozidel po roce 2030, který bude poháněn očekávaným pokrokem v oblasti mikroelektroniky, komunikačních technologií, softwarového inženýrství a umělé inteligence. HAL4SDV si představuje budoucnost, kde budou vozidla plně integrovaná do chytrých měst, inteligentních dálnic a kyberprostoru, čímž se stírají hranice mezi vnitřkem a vnějškem vozidla. Předpoklady zahrnují zaměření na data, přenositelnost kódu, efektivní fúzi dat, neomezenou škálovatelnost, schopnosti v reálném čase a robustní kybernetickou bezpečnost. Cíle zahrnují sjednocení softwarových rozhraní, vytvoření rámce pro abstrakci hardwaru, umožnění aktualizací Over-The-Air (OTA), návrh platformových architektur, zajištění abstrakce a virtualizace hardwaru, nabídku podpory hardwaru, automatizaci integrace, podporu bezpečnostních prvků, využití edge computingu, implementaci bezpečnostních opatření a poskytování nezbytných vývojových nástrojů. Zaměřením se na tyto cíle si HAL4SDV klade za cíl vytvořit jednotný ekosystém pro vozidla definovaná softwarem, čímž se evropský automobilový průmysl udrží v čele i po roce 2030, přičemž využívá stávající výsledky a technologie k urychlení pokroku. VSB-TUO (TU Ostrava) poskytne vstupy pro výkonné a propojené platformy vozidel. Moderní řešení pro modelování, simulaci a testování, včetně digitálního dvojčete na úrovni systému. Praktické analýzy chování řidiče (reakce řidiče; funkční bezpečnost, úkoly fail operational, kooperativní a propojená vozidla v rámci úkolů C-ITS, resp. C-CAM), s využitím experimentálních vozů, které lze zcela ovládat z úrovně vysoké aplikace. Nezávislý vývoj s využitím moderních technologií a softwarových platforem (WP/TA - WP 3, WP 4, WP 5, WP 6, WP 8, WP 9; BB-A, BB-B, BB-C, BB-F, TA-K). Výstupy TU Ostrava jsou následující: D3.5 - Virtuální platforma HAL4SDV laboratoře pro simulaci na úrovni vozidla; D5.6 - Zpráva o analýze chování řidiče; například schopnost řidiče převzít podélné a příčné řízení v čase; D5.7 – Experimentální a demonstrační vozidlo s částečnými prvky platformy HAL4SDV pro úkoly CCAM; D8.8 - Studijní materiály pro odborné kurzy a školení pro vybrané prvky HAL4SDV. Podrobné informace naleznete v závěrečném dokumentu návrhu projektu HAL4SDV.
Zpět na seznam