Název projektu
ALIVENESS - Aplikace uměLé Inteligence V kybErNetické bezpEčnoSti a eSportu.
Kód
SP2023/050
Řešitel
Období řešení projektu
01. 01. 2023 - 31. 12. 2023
Předmět výzkumu
Předkládaný projekt navazuje svým obsahem a náplní na předchozí projekt SP2022/22 Hejnová
inteligence v počítačové bezpečnosti a příbuzných problémech. Jeho náplň je v neredundantní
korelaci s dalšími projekty skupiny, které doplňuje. Projekt je rozdělen do několika oblastí výzkumu,
jehož společným jmenovatelem je umělá inteligence a kybernetická bezpečnost. Projekt bude
podporovat pokračování vývoje a inovace
a) v oblasti antimalwarových technologií ve spolupráci s firmou ESET (Zelinka, Plucar)
b) v oblasti kybernetických zbraní, jejich výzkumu a obranných aplikací (Zelinka, Plucar + studenti)
c) vylepšování výkonu a aplikování moderních bioinspirovaných metod (Zelinka, studenti)
d) použití umělé inteligence a kybernetické bezpečnosti na poli Esportu a gamesourcingu (Zelinka,
Plucar + studenti)
e) v oblasti digitální forenzní analýzy se zaměřením na tvorbu digitálních forenzních artefaktů
(Plucar, Szczypka + Studenti)
Členové řešitelského týmu
prof. Ing. Ivan Zelinka, Ph.D.
Ing. Jan Plucar, Ph.D.
prof. Ing. Lačezar Ličev, CSc., prof.h.c.
Ing. Jan Faltýnek
Mgr. Ing. Libuše Horáčková
Ing. Radek Lichnovský
Ing. Vojtěch Novák
Ing. Filip Šigut
Ing. Miloslav Szczypka
Ing. Štěpán Chvatík
Ing. Michael Machů
Ing. Radovan Rečka
Ing. Ondřej Knebl
Ing. Melvin Alexis Lara de Leon
Ing. Aktham Youssef, M.Tech.
Specifikace výstupů projektu (cíl projektu)
Skupina se bude pravidelně scházet jako doposud 1x týdně, bude se kontrolovat pracovní činnost
a plnění úkolů členů týmu prostřednictvím systému Basecamp. Vyplácení mimořádných stipendií
bude jen a pouze po splnění daných úkolů a je očekáváno, že každé čtvrtletí bude vyprodukován
alespoň jeden kvalitní publikační výstup v rozmezí Q1-Q3 s důraznou váhou na Q1. Co se týká
možných kritických bodů plnění plánu, tyto jsou minimalizovány faktem, že se skupina skládá ze
zaměstnanců s pevným úvazkem a studentů, řádně studujících. Nehrozí tedy fatální kolaps plánu
SGS z personálních důvodů.
Na základě výše zmíněných faktů a dosažených výsledků v posledních letech, je zcela jasné, že
předkládaný plán je realistický a realizovatelný. Vychází rovněž i ze znalosti aktuálního stavu
daných oblastí (kybernetická bezpečnost, UI, Esport,...), sumarizovaných v časopiseckých
publikacích skupiny.